20. oktober 2015

kl. 20.00 hos Arnfinn

Tilstede: Arnfinn Fiske, Otto Aarhaug, Kate Aasen og Marianne Holte

Saker:

1. Skilt på felles parkeringsplasser:

Det settes opp nye skilt på øvre og nedre fellesparkering, ca. 60x50 cm.

"Privat parkering for Belbuan Alleforening. Ulovlig parkerte kjøretøy taues bort uten forvarsel for eiers egen regning og risiko."

I tillegg tar styret kontakt med Trondheim kommune ang. feilparkering på våre plasser.

På øvre parkeringsplass undersøkes det om skilt kan festes på garasjevegg.

På nedre har vi stolpe.

2. Brøyteavtale:

Vi forlenger avtale fra i fjor med Solberg Maskin.

Arnfinn undersøker kontrakten.

Politivedtekt for Trondheim kommune § 4-2:
Eier av hus eller grunn mot offentlig sted i tettbygd strøk plikter etter snøfall og takras å rydde fortau og gang- og sykkelveg utenfor eiendommen for snø og is. Plikten omfatter ikke snø som kommunen har brøytet inn på fortau eller gang- og sykkelveg. Snø eller is fra gårdsplass, tomt eller hage må ikke flyttes ut på offentlig sted. Snø eller is fra fortau og gang- og sykkelveg må ikke flyttes ut i kjørebanen. Hvor snø og is ikke kan legges inn til vegg eller hagegjerde, kan den legges i veikanten, selv om rennestein blokkeres. Når det inntrer mildvær, må det sørges for at vannet får fritt avløp til slukene, så vel gaten som fra fortauet

Dette betyr at dersom kommunen brøyter inn på fortauene våre, plikter vi ikke å fjerne dette. Kun pliktig brøyting ved "naturlig" snøfall.

3. Brev om elektronisk deklarering av farlig avfall fra Tr.heim kommune:

Kate undersøker hva som må gjøres ang. dette.

03. mars 2015

kl. 20.00 hos Arnfinn

Tilstede: Arnfinn Fiske, Otto Aarhaug, Kate Aasen, Stian Nordby og Marianne Holte

1. Forsikringssak

Styret har ikke lyktes i å få vite om partene er kommet til enighet i egenandelssaken.

Gjensidige ønsker fortsatt ikke å utpeke hvem som skal betale egenandelen, evt. fordeling av egenandel på de ulike partene, og forholder seg kun til alléforeningen som forsikringstaker, dvs. regnskapsfører.

Styret kommer ikke til å foreslå nytt vedtak ang. dette på kommende årsmøte, det vilikke være mulig å spesifisere hvem gjeldende parter er i et vedtak da dette må avgjøres i den enkelte forsikringssak. Styret vil ta opp denne problemstillingen på årsmøte for å få innspill på hvordan dette kan løses i fremtidige saker. Det undersøkes muligheten for at styret får kjennskap til en evt. rapport som vanligvis utarbeides av takstmann i forsikringssaker. En mulig løsning kan være at styret får fullmakt til å ta avgjørelsen rundt egenandel dersom styret får innsyn i takstrapport og har mulighet til å være med på befaring ved skader.

2. Årsmøte

Dato for årsmøte er 24. mars 2015. Det leveres ut innkalling og årsberetning ila. helgen 7-8. mars i beboernes postkasser. Styret avtaler å gå gjennom regnskap og budsjett før årsmøte så snart bilagene er oversendt fra regnskapsfirma. Innkalling, årsberetning, regnskap og budsjett vil lastes opp på nettsiden under "Årsmøte 2015" før årsmøtet.

02. februar 2015

kl. 19.00 hos Arnfinn

1. Forsikringssak

Manglende innbetaling av egenandel i forsikringssak.

Den ene boenheten har fått vannskader som følge av lekkasje fra en annen boenhets avløpsrør. De to partene det gjelder må komme til enighet om hvem som betaler hva av egenandelen, må løses snarest.

Gjensidige ønsker ikke å utpeke hvem som skal betale egenandelen, evt. fordeling av egenandel på de ulike partene, og forholder seg kun til alléforeningen som forsikringstaker, dvs. regnskapsfører.

Styret ønsker å foreslå et vedtak på årsmøtet som setter klare retningslinjer for hvordan forsikringssaker skal løses.

Ubetalt egenandel vil stå som krav i årsregnskapet for 2014.

2. Brøyting

Det er klaget på utilstrekkelig strøing av innkjørsler og felles parkeringsplass.

Det er i tillegg laget snøhauger som sperrer for parkeringsplasser.

Styret tar dette opp med Solberg Maskin.

Klager på brøyting tas via styreleder Arnfinn og ikke direkte med brøyter.

3. Poppelallé

Må beskjæres til våren, FØR 1. mai.

Foreløpig dato er fortsatt 25.-26. april.

Styret vil som vanlig leie inn to containere, hvorav én er for hageavfall.

Container for hageavfall plasseres på enden av poppelallé.

Containere vil mest sannsynlig plasseres ut i perioden 24/4 - 4/5.

4. Årsmøte

Foreløpig dato er fortsatt 24. mars 2015.

28.03 | 17:52

Kan det være aktuelt å ta en gjennomgang av reguleringsforslaget fra Trondheim kommune etter at årsmøtesaker er gjennomgått?

02.11 | 22:30

Jeg ønsker e-postvarsel

30.07 | 21:07

Jeg ønsker e-postvarsel

08.04 | 19:57

Er det satt dato for containere?