Husforsikring innhold presentert på årsmøte 2021 den 29032022

Kjell Halfdan Larsen, Fremtind forsikring beskriver innhold i husforsikringa vår.

Fremtind Forsikring

Ekstraordinær generalforsamling den 3.11.2021 vedtok skifte av forsikringspartner fra Gjensidige Forsikring til Fremtind Forsikring (eid av Sparebank 1 Gruppen og DNB). Fremtind Forsikring dekker det samme som tidligere leverandør pluss en del tillegg.

Alle husene i våre 5 sameiene/ tun 1 - 5, samt felles rørledninger i tun 1 - 5 vil fra 01.02.2022 gjennom sameiet Belbuan Alleforening være forsikret i Fremtind Forsikring. Dette omfatter ikke innboforsikring. Endringen gjelder fra 01.02.2022.

Styret i Belbuan Alleforeningen har ansvar for å administrere felles husforsikring og sørger for at forsikringskostnaden viderefaktureres til hver eier etter antall m2 boligareal. Forsikring for garasje er inklusive i premien til eier. Viderefakturering til den enkelte huseier utføres av Kokong økonomi v/Aud Lyseng kokong.okonomi@gmail.com

Forsikringssaker meldes til styrets kontaktperson for forsikringssaker:

Liv Langås, Dalkantveien 21 b (tun 1), mobil 934 54 128. Hun trenger en skriftlig beskrivelse og  helst bilde av skaden.

Egenandel:

• Kr 10.000 på skade i egen seksjon.
  • Kr 10.000 på skade i fellesareal - fordeles på alle seksjonseiere.
  • Kr 10.000 på skade som berører 2 seksjoner horisontalt/vertikalt - fordeles på begge seksjoner.

Kontantoppgjør utbetales ikke for å å sikre at bygning/seksjonens verdi og standard opprettholdes.

Når det gjelder skader henvises til Lov om eierseksjoner og det felles ansvar for vedlikehold o.l. som påhviler alle eiere i sameiet.

28.03 | 17:52

Kan det være aktuelt å ta en gjennomgang av reguleringsforslaget fra Trondheim kommune etter at årsmøtesaker er gjennomgått?

02.11 | 22:30

Jeg ønsker e-postvarsel

30.07 | 21:07

Jeg ønsker e-postvarsel

08.04 | 19:57

Er det satt dato for containere?