Generalforsamling Belbuan Alleforening for 2017

Møtested; TSK huset den 20.03.2018 kl 19.00.

Agenda:

Valg av møteleder og to til å skrive under protokollen.

Godkjenning av fullmakter.

Godkjenning av innkalling og årsberetning

Godkjenning av regnskap med balanse 2017.

Budsjett for 2018.

Orientering om rørinspeksjon av felles ledningsnett

Informasjonssaker:

Brøyteavtale

Dugnad

Lading av El.biler

Innkomne saker. Ingen

Valg av:

2 styremedlemmer. (Dagens, Kate Aasen og Geir T. Hammernes)

3 personer til valgkomite. (Dagens, Eirik Thun, Trond Garberg og Cecilie Gudde.)

Det var totalt 9 personer til stede, derav 4 fra styret. Det ble godkjent to fullmakter.

Marianne åpnet møtet med å ønske velkommen. Innkalling og årsberetning ble godkjent.

Informasjonssak: Ladestasjoner for el.bil/hybrid

Styret hadde på forhånd innhentet noe informasjon, og en representant fra Vintervoll orienterte mer om ladestasjoner o.l. Det har begynt å komme el.biler i noen tun, og flere er forventet.  Det ble diskutert ulike løsninger:

- skal vi bygge ut for ladestasjoner på våre to felles parkeringsplasser og hva vil et slikt prosjekt koste? eller skal hvert tun ta ansvar og selv legge til rette der for lading av sine el.biler

Det ble informert om at det i 2018 kommer nye forskrifter som blant annet forbyr lading med vanlig stikkontakt. Eiendomsmeglerne blir forespurt om el.lading.

Generalforsamlinga bevilget inntil kr 20 000 til videre utredning på forannevnte tema. Det er satt ned en gruppe som skal legge fram et anbefalt forslag for medlem-/årsmøte.  Trond Garberg inngår i gruppa sammen med styret. Andre interesserte kan melde seg på.

Regnskap:

Det ble foreslått å utfordre forsikringspremien minst hvert 3 år. Enstemmig vedtatt.

20.000 bevilget til utredning el.bil prosjekt. Årsmøtet godkjente regnskapet.

Orientering om rørinspeksjon av felles ledningsnett:

Marianne orienterte og leste opp konklusjonen i rapporten ang. rørinspeksjon fra Gjøvåg.

Styret konkluderer med at det foreløpig ikke er behov for å gjøre spesielle tiltak, men at vi om 5 – 10 år gjennomfører en ny inspeksjon for å sikre at det ikke er skjedd noe på avløpsledningene i perioden. Det foreligger et eksemplar av rapporten fra Gjøvåg til gjennomlesning for beboerne - hos den enkelte tunleder. Hvert tun oppfordres til på eget initiativ å utrede og ta vare på sine innvendige rør. Det er anbefalt å gjennomføre 3 runder Mudinbehandlig på egne avløp årlig for å fjerne fett og lignende. Dette for å hindre problemer med avløpene. Mudin fåes kjøpt på de fleste kjøpesenter, og fungerer meget bra.

Brøyteavtale:

Ifølge tilbakemelding fra beboerne synes brøting å ha fungert bra i vinter. Det ble foreslått å avtale en parkeringsfri dag ved behov, slik at det kan gjennomføre ordentlig brøting av øvre fellesparkering. Geir ser nærmere på dette.

Dugnad:

Dugnad gjennomføres 5. mai. Containere settes ut 2. mai på øvre og nedre parkeringsplass. Styret oppfordrer sterkt til å møte på dugnad og at alle tar ansvar for at vi får det fint og trivelig rundt oss  og på våre 5 tun. Det er viktig å bruke muligheten til å rydde felles kjellerområder for rask og skrot.

Ved øvre fellesparkering fins en kaldkompost binge som kan brukes til organisk avfall.

Innkomne saker: ingen

Åpen meningsutveksling: Generalforsamlingen kan ikke treffe beslutninger i andre saker enn de som er meldt inn, og står I møteinnkallinga.

Det ble diskutert om beboere kan sette inn hvilken som helst ytterdør og i hvilken som helst farge. Det anbefales å kontakte styret i Alleforeninga for veiledning, samt sørge for godkjenning i eget tun.

Det ble diskutert om fargekodene for husmaling som ligger på hjemmesida er riktige. Styret ser nærmere på saken.

Valg:

Enstemmig vedtatt gjenvalg på:

2 styremedlemmer: Kate Aasen og Geir T. Hammernes, og valgkomitee med Eirik Thun, Trond Garberg og Cecilie Gudde.

Referent

Geir T. Hammernes.

Godkjent protokoll:

Cecilie Gudde                 Trond Garberg

Sign.                                  Sign.

Presentasjon på møtet

Nyeste kommentarer

28.03 | 17:52

Kan det være aktuelt å ta en gjennomgang av reguleringsforslaget fra Trondheim kommune etter at årsmøtesaker er gjennomgått?

02.11 | 22:30

Jeg ønsker e-postvarsel

30.07 | 21:07

Jeg ønsker e-postvarsel

08.04 | 19:57

Er det satt dato for containere?