Referat styremøte 26.januar 2010, Belbuan allèforening

Dato:                26. januar

Sted:                Hos Arnfinn

Tilstede:           Arnfinn, Otto og Jannicke.

Saksliste:

1.   Videre framgang utbygging Gildheimkrysset/nederst i Brøsetveien.

Traseen ned til Gildheimskrysset: Det er anlagt en imidlertidig smal sti langs husrekkene ned til krysset, men denne er relativt uframkommelig for barnevogner, rullestoler etc. Dette vil nok vedvare en periode framover. Styret vil fortsette å følge utbyggingsprosessen og observere arbeidet og eventuelle endringer.

2.   Nabovarsel vedrørende oppføring av enebolig og garasje, Gnr. 12 Bnr. 174, bak Dalkantveien 12. Ivar Anton Presthus.

Styret har mottatt nabovarsel vedrørende oppføring av enebolig. Styret kan ikke se at oppføringen påvirker noen av boenhetene i allèforeningen og har derfor ingen anmerkninger.

3.   Brøyting av snø

Det ble ved ett tilfelle før jul i fjor brøytet nattestid, og det er diskutert i styret hvorvidt dette er ugunstig og om det er akseptabelt. Styret oppsummerer at brøytingen foreløpig har vært atskillig bedre i år enn i fjor, og er fornøyd med det. Beboere må  gjerne komme med synspunkter på brøytetiden hvis noen har innsigelser på dette.

4.   Arbeidsdato for årsmøte.

Foreløpig dato for årsmøte er satt til 23.mars.

5.   Privat salg av leiligheter uten bruk av eiendomsmegler og eierskiftegebyr.

Det har vært privat salg av en leilighet i allèforeningen og det har vært spørsmål om det skal betales eierskiftegebyr. Styret informerer om at aierskiftegebyr alltis skal betales uansett salgsmåte. Regnskapsfører for allêforeningen følger opp saken videre.

6.   Frosset toalett i Dalkantveien. Er dette bygningsmessige feil?

Det kan det være, men styret kan ikke gjøre noe med bygningsmessige feil. Det er mulig at dette dekkes av husforsikringen. Den enkelte huseier må derimot ta kontakt med Gjensidige forsikringsselskap på egen hånd. Vår kontaktperson er Lennart Lie Holmen, tlf. 92204888.

7.   Eventuelt

Hjemmesiden vår ser ut til å ha blitt et positivt element for beboere og utenforstående. Det er mange personer som er innom hjemmesiden vår ukentlig! Hvis noen har innspill å komme med knyttet til hjemmesiden vår, så send gjerne en mail til styret!

Referat styremøte 3.mars 2010, Belbuan allèforening

Dato:                3.mars

Sted:                Hos Jannicke

Tilstede:          Arnfinn, Otto, Eirik, Stian og Jannicke.

1.   Gjennomgang av punkter til årsmøte

-     Det sendes ut innkalling til årsmøte som blir avholdt 23.mars kl 19.00.

2.   Forespørsel/klage om snøbrøyter’s ansvar for strøing.

-     Pan har gått konkurs og det er opprettet nytt firma. Det nye selskapet har gitt oss en prisrabatt på 10% og denne prisen vil være gjeldende for både nåværende år og neste år.

3.   Forsikringsselskapet – tilbud fra If

-     Ikke mottatt skriftlig tilbud, saken ikke behandlet.

4.   Frosne vannrør.

-     Hver enkelt husstand må ta kontakt med forsikringsselskapet ved problemer. Polisenr og telefonnr til servicetelefon legges ut på hjemmesiden.

5.   Eventuelt

-     Ingen saker under eventuelt.

Referat styremøte 21. juni 2010, Belbuan allèforening.

Dato:                21.juni

Sted:                Hos Jannicke

Tilstede:          Arnfinn, Eirik, Stian og Jannicke.

Saksliste:

1.   NTE:Styret legger ut en merknad om NTE og hvordan styret ønsker at hver enkelt beboer skal forholde seg.

2.   Oppgradering av lekeplass. Lekeplassen er sliten og lite benyttet. Styret sjekker opp leverandører for klatrestativ og priser for montering.

3.   Ytre vedlikeholdsarbeid: Enkelte beboere fikk i høst skriftlig brev om ytre vedliksholdsarbeid. Dette er enda ikke utført. Styret sender skriftlig purring.

Referat styremøte 6. september 2010, Belbuan allèforening.

Dato:                6.september

Sted:                Hos Arnfinn

Tilstede:          Arnfinn, Otto, Eirik og Jannicke.

1.   Graving på området
Styret ser meget alvorlig på måten NTE håndterer fibernedlegging i området, og mangel på respekt av privat grunn da det tømmes grus, sand og lagres søppel/maskiner på allèforeningens områder uten at tillatelser er gitt. Styret kommer til å kontakte politiet og vil vurdere en anmeldelse av forholdet.

2.   Grovt tyveri
En beboer i alleforeningen har i sommer hatt innbrudd midt på natten og blitt bestjålet. Gjesten har gått gjennom leiligheten og tatt med seg flere verdisaker. Styret oppfordrer alle beboerne til å passe på at ytterdører, vinduer, verandadør og dører ned til kjeller er låst på natten.

3.   Lekeplassen- videre framdrift
Tar kontakt med agenturfirma, ber om tilbud, tegninger, presentere forslag til neste styremøte.

4.   Eventuelt
- Sprenging i Innherredsveien. Ber beboere være oppmerksom og vise årvåkenhet i forhold til tilkomne setningsskader etc på mur/vegger

Referat styremøte 11. oktober 2010, Belbuan allèforening.

Det er avholdt elektronisk styremøte i Allèforeningen den 11 oktober med èn sak på agendaen.

1. Tillatelse til graving på fellesområdene i forbindelse med fremføring av fiberkabler:

Vedtak: Beboerne i Allèforeningen har med mere enn 2/3 flertall gitt tillatelse til denne gravingen. Styret sørger for at NTE blir varslet om denne tillatelsen, og at mottak av denne blir bekreftet fra NTE (som vist under) Styret anser dermed arbeidet med å koordinere graving på fellesområdene som avsluttet.

Trondheim 11.10.10