Styremøte 18.10.2016

Møtereferat 18.10.2016

Til stede: Marianne, Kate og Otto.

Sted: Hos Marianne

• Forsikring

Hvordan fordeler Aud forsikringspremien? Kate ber om å få tilsendt regneark fra Aud.

Otto sjekker ift. kontantutbetaling, hva mener Gjensidige og hvorfor må styret godkjenne akkurat denne saken (jordfeil og skade varmekabler gulv i Tun 3) når vi ikke har gjort det før?
Marianne sjekker med beboer hva som er avtalt med Gjensidige.

Rørsjekk i Kates tun 2 etter lekkasje, vi får høre hvordan det går og pris.
Vi legger ut info på hjemmesiden om dette slik at alle tunene kan vurdere å få dette utført. NB forsikringen dekket ikke skaden i dette tilfellet!

Fellesområde kloakk er ikke med i forsikringsavtalen lenger? Eirik mente dette. Otto sjekker opp samtidig som han er i kontakt med Gjensidige?

• Brøyting:

Marianne følger opp brøyteavtale til neste år og melder inn Otto som kontaktperson mot brøytefirmaet. Avtale med Askim er akseptert for kommende vinter.

• Ny styrerepresentant Tun 5

Geir Hammernes 22A aktuell som ny representant for tun 5? Marianne sjekker.

• Hjemmesiden:

Ta opp igjen aktivitet på siden og legge et skriv i alle postkassene om bruk av siden og nettadresse som påminner. Legge ut oppdatert info om forsikringen, brøyteavtale, oppslagstavle. Marianne ansvar.

• Neste styremøte i januar, deretter årsmøte. Dugnad poppelalle i 2017.

Styremøte 09.05.2016

Møtereferat 09.05.2016

Til stede: Otto, Kate og Marianne

Sted: Hos Marianne

• Konstituering av styret:

Tun 5 må velge ny tunleder nå som Arnfinn skal flytte.

Ny tunleder bidrar med å finne nytt styremedlem.

Otto sjekker med Arnfinn hvem som blir ny tunleder.

Marianne velges som ny kontaktperson/leder for styret.

• Adresseliste:

Marianne sender oppdatert adresseliste til Aud.

Vi legger ikke ut informasjon om nye beboere på nettsiden, informasjon om dette gis via

tunkontaktene til resten av tunet.

• Ny konto:

Vi oppretter ikke egen konto for overskuddet fra brøytekonkurser.

Dersom vi klarer å spare opp mye mer enn vi har på konto per d.d. kan vi vurdere det.

• Brønnøysundregisteret:

Kate tar kontakt med Aud for å be henne oppdatere registrerte styremedlemmer.

• Forsikring:

Vi legger ut forsikringsavtalen f.o.m side 23 i tillegg til kontaktperson i forsikringsselskap på

hjemmesiden.

Til info; det er 6 gårds- og bruksnummer i forsikringen, ett av dem er for allé + fellesparkering.

• Renovasjonsløsning og parkeringsproblem:

Vi ber kommunen om å flytte søppelcontainere på fellesparkering Brøsetvegen til motsatt side av

parkeringsplassen.

Sjekker om det hjelper mot feilparkering.

• Skilt:

Ikke behov for skilt på tun 1, men dersom styret ønsker det kan Trond bestille skilt som ønsket.

Vi dropper skilt på parkeringsplassen ved tun 1 i denne omgangen.

Vi bestiller nytt skilt for fellesparkering i Brøsetvegen dersom flytting av containere ikke har noen

virkning.

• Valgkomité:

Kate har kanskje noen i tun 2 som er interessert i å være med i valgkomitéen.

Styremøte 08.02.2016

Møtereferat 08.02.2016

• Brøyting: Styret har fått noen klager på brøyting. Styret tar dette videre med brøyteselskap. Minner om at Styret lager en kort info om brøyteavtalen. Ved klager/skader, ta kontakt med den enkelte tunleder og ta bilder umiddelbart for å gi styret tilstrekkelig dokumentasjon. Brøyteavtale må fornyes i år. (Arnfinn)
  • Vedlikehold og forsikring av bygingskroppen: Kan Tun 1 fortelle hvordan de har løst dette på årsmøtet? Styret informerer om hva som må gjøres når byggene nærmer seg 30 år.
  • Husordensregler: Styret minner om at det skal være STILLE mellom kl 2300 og 0700, dvs. at det bl.a ikke er lov å vaske klær i dette tidsrommet.
  • Skilt fellesparkering: skilt på øvre parkeringsplass må festes på annen måte enn på garasjevegg, på trepåle?
  • Årsmøte - dato xxx:
  1. Vedlikeholdstiltak av bygningskroppen. Når må dette gjøres? Hva koster dette? Priseksempler. Hva dekker IKKE forsikringa?
  2. Brøyteavtale: informere om denne
  3. Økonomi og budsjett
  4. Søppelhåndtering: håndteres tunvis!
  5. Containere settes ut som vanlig ifm. årlig dugnad - 2 store rest. Fortsatt IKKE restavfall. Settes ut siste uke i april?

Nyeste kommentarer

28.03 | 17:52

Kan det være aktuelt å ta en gjennomgang av reguleringsforslaget fra Trondheim kommune etter at årsmøtesaker er gjennomgått?

02.11 | 22:30

Jeg ønsker e-postvarsel

30.07 | 21:07

Jeg ønsker e-postvarsel

08.04 | 19:57

Er det satt dato for containere?