Referat styremøte 26.01.11, Belbuan allèforening

Dato:                26. januar

Saksliste:

1.   Årsmøte – foreløpig data tirsdag 22. mars. Styret informerer valgkomiteen om hvem som skal gjenvelges (Gjenvalg av valgkomite, samt styremedlemmer som har sittet ett år).

2.   Forslag til håndtering av egenandel forsikring.
- Settes opp som sak til årsmøte med følgende forslag:
* Forslag til tillegg i vedtektene vedrørende forsikring: ”Egenandel knyttet til skader på utvendig bygning som er forsikret av Belbuan alleforening skal dekkes av eier av aktuell leilighet hvor skaden har skjedd. I tilfeller hvor skaden berører flere leiligheter skal egenandelen fordeles blant de berørte leilighetene.”

3.   Tilbud fra NTE. Styret tar kontakt med NTE og får detaljer på tilbud de kan gi oss. Styret ønsker ingen avtale der abonnementskostnader dras inn som husleie.

4.   Henvendelse vedrørende skjevheter som har oppstått i gulv i en leilighet i tun 3. – Ber huseiere følge med i forhold til skader/setningsskader knyttet til sprengningsarbeid ved Strindheimtunnelen/Innherredsveien. Hver enkelt huseier må kontakte Mesta for problemer knyttet til dette.

5.   Oppgradering av lekeplass. Styret innhenter tilbud fra aktuelle leverandører. ”Aktiv utleiepartner” og SØVE. Kostnader knyttet til oppgradering foreslås inndratt via hver enkelt huseier. Settes opp som  sak til årsmøte.

Referat styremøte 12.04.11, Belbuan allèforening

Dato:                12. april

Saksliste:

1.   Opprusting av lekeplassen:
Det jobbes videre med utredning av saken i forhold til økonomi.

2.   Fiberkabeltilbud fra NTE:
Styret har vært i kontakt med beboere i alleforeningen og ser at flere er interessert i tilbudet fra NTE. Styret følger opp mot NTE og ber dem kontakte beboerne direkte for videre avtale.
Til info:
Det foreligger allerede fullmakt til graving over fellesområder.

3.   Utsetting av containere:
Bestilles container til Dalkantveien, nærest mulig Poppelallèen, fredag 29.april. Til samme dato bestilles også to containere for felles avfall. Disse plasseres på øvre og nedre parkeringsområde og blir stående til mandag 9. mai.

4.   Beskjæring av poppel allè:
Som tidligere vedtatt skal allèen beskjæres med 50 cm over krone, samt oppover stammen. Stian tar ansvar for fjerning av huskestativ.

5.   Diverse
a) Felles husforsikring:
- Det har vært mye generelle spørsmål rundt vår felles forsikring, spesielt under årsmøtet. Styret tar kontakt med forsikringsselskapet for gjennomgang.
b) Manglende vedlikehold av fortau etter fjorårets graving av NTE:
- Styret kontakter Trondheim kommune for avklaring av ansvar for etterarbeid.

Referat styremøte 15.06.11, Belbuan allèforening

Dato:               15. juni

Sted:                Hos Arnfinn

Tilstede:         Otto, Stian og Arnfinn

Forfall:            Eirik og Jannicke

Saksliste:

1) Forsikringssaken på tun 2.

Intet nytt. Eirik har sendt brev, men foreløpig intet svar. Saken has til OBS.

2) Opprusting av lekeplass:

Styret utsetter saken til over sommerferien. Styret bør være fulltallig når en sak viktig sak skal avgjøres. Eirik har dessuten oversikten her når det gjelder økonomi.

3) NTE`s tilbud om fiberkabel:

Magnus fra NTE har besøkt tun 5. Styret har kommet fram til at NTE har et noe dårligere kanal tilbud enn Canal Digital. Det virker som avgjørelsen på om man ønsker NTE`s tilbud er delegert ned til den enkelte beboer. Uansett er dette ikke lenger noen styresak.

4) Helligdagsfred:

Det har kommet klager på at det brukes motoriserte gressklippere og annet svært støyende redskap på området vårt på søndager. Styret henstiller på det sterkeste beboerne til å unngå den slags aktivitet på søndager. Det må tas hensyn, og man må tenke på tidspunktet motorisert redskap brukes.

INFO:

Otto har tatt kontakt med Trondheim kommune angående ansvar for brøyting av fortau på området. TK har visstnok ansvar for dette. Han har også tatt kontakt med TK når det gjelder reparasjon/asfaltering av fortauene NTE`s gravere raserte. Dette er TK`s ansvar og skal gjøres i løpet av sommeren. Otto har saken til OBS.

Referat styremøte 23.08.11, Belbuan allèforening

Dato:                23. august

Saksliste:

1.   Status forsikringssaken/vannskaden på tun 2.
Til orientering: Saken avsluttes fra styrets side. Videre håndtering av saken ivaretas av beboerne på tun 2.

2.   Framdrift lekeplass
Status: Styret har besluttet å avsette kr 20.000 for utbedring av lekeplass. Videre har styret som målsetning å øke beløpet, dette gjøres i sammenheng med budsjettforslaget som presenteres på årsmøtet i mars 2012. Forventet oppstart med utrustning er satt til april 2012.

3.   Reparasjon/asfaltering av vei/fortau i område – framdrift
Status: Styret konstaterer at arbeidet omsider er i gang.

4.   Beboer i Brøsetveien 20B har ikke betalt faktura for 1. halvår. Hvor skal faktura ifm forsikringssaken sendes?
Status: Arnfinn følger opp saken.

5.   Evt.
5a) Fargekoder – Til info: Fargevalgene på de enkelte tun kan variere noe fra det opprinnelige.

Referat styremøte 31.10.11, Belbuan allèforening

Dato:                31. oktober

1.   Framdrift lekeplass
- Kaller inn lekeplasskomiteen til et møte på nyåret for å bli enig om et forslag på lekeapparat som legges fram på årsmøtet i mars.

2.   Egenandel angående brann i Brøsetveien 20B –Vedrørende egenandelsbeløp.
- Egenandelsbeløp som skal betales er en sak mellom beboere og Gjensidige. Styret kan ikke overprøve Gjensidige.

3.   Utbygging Brøsetveien 26 – Leangen hotell, hvor høyt blir dette?
- Ingen nabovarsel utgitt, antar samme høyde på bygget som i dag.

4.   Adresse til Belbuan Allèforening på våre hjemmesider er feil. Denne korrigeres slik at all post blir adressert til styrets leder.

5.   Rotter
- Til orientering: Det er oppdaget rotter i kjelleren i ett av tunene i Belbuan. Alle tunene oppfordres til å ta en befaring i sine kjellere og påse at sluk er intakte. Pass på å lukk søppeldunkene skikkelig.

6.   Brøyting
– Til orientering: Brøyting av fortau er kommunens ansvar. Allèforeningen har kun ansvar for sine egne tun og parkeringsområder