Elbil-lading i Belbuan Alleforening

Status desember 2023

Ladestruktur for Elbil i  Sameiene  2-3-4   er nå etablert med Zaptec ladebokser for alle 28 boligseksjoner.  Noen  seksjonseiere har allerede bestilt ladeboks, og flere er underveis. Boksene kan leases eller kjøpes. Infrastrukturen eies av disse 3 sameiene.

Ladestrukturen er finansiert ved hjelp av tilskudd fra Trondheim Kommune.

I Sameie 1 er det etablert ellade-struktur basert på leasing for 12 boligseksjoner /selveierleiligheter.

Status 29.mars 2022

På årsmøte/generalforsamlinga for 2021 presenterte styret i Belbuan Alleforening  2 alternative modeller og finansieringsløsninger for ladestruktur i tun 2-3-4-5. En søknad til Trondheim kommune har gitt tilskudd til ladestruktur for 34 ladeplasser. Løsningene er nå ute på tunene til vurdering.

_____________

Status september/oktober 2021;

Tun1; Dalkantvg 13-23 signerer avtale med leverandør om egen ladestruktur.

Tun 2- 3- 4- 5; Belbuan Alleforening engasjerer Elbilforeningen for å kvalitetssikre en prosess for gode vurderinger med sikte på å etablere 34 ladepunkter i felles ladestruktur for nevnte tun.  Forespørsel om tilbud er sendt til 8 tilbydere av ladestruktur for elbil. Noen tilbud er allerede mottatt.

Status 2019

Ekstraord.generalforsamling/årsmøte 5.10.2020 vedtok å frigi 6 parkplasser på øvre parkeringsplass (Dalkantvegen) til infrastuktur for el-lading med  bruksrett for tun 1, samt frigi 4 parkplasser på nedre parkeringsplass (Brøsetvegen) for infrastruktur for ellading med bruksrett for tun 2.

Status 2018

Det ble i årsmøte 2018 avsatt midler; kr 20 000 for utredning av muligheten til elbil-lading for alle 5 tun  i Belbuan Alleforenig, møteref årsmøte 2018.Foreningen tok ansvar for å samordne tunenes behov og interesser. Trond Garberg (tun1) tr-garb@ online.no, mob 926 50 415 ble valgt til prosjektleder. Det ble innhenta informasjon og forespørsel på pris. Informasjon ble viderformidla til Tun 1, 2, 3, 4 og 5 for avklaring på behov mm.

Siste nytt

8. okt, 2020

Møtereferat ekstraord generalforsamling 5.10.2020

Kan leses under MØTEREFERAT - Årsmøte 2020

7. okt, 2020

Elbil-lading i Belbuan Alleforening

Status 29.mars 2022

_____________

Status september/oktober 2021;

Tun1; Dalkantvg 13-23 signerer avtale med leverandør om egen ladestruktur.

Status 2019

Status 2018