Styremøte 5.10.2020

Styremøte 5.10.2020 kl 18.

Til stede: Ivan, Geir, Liv og Kate

Agenda:

Konstituering av styret 2020:

Leder: Kate, hjemmeside

Geir: Brøyte-avtale og oppfølging, bestilling av containere til dugnad, div.

Liv: Forsikrings-kontakt for seksjonseierne, innmelding av saker til Gjensidig mm.

Ivan: Dugnadsansvarlig, innkalling og organisering, dato samordnes med Geir. Oppfølging av vedlikehold av benk/bord på lekeplass, div. Remedier for jobben, kontakt Liv.

Andre saker

Ingen kommentar eller endring på presentasjonen for ekstraordinær generalforsamling. Pga sakene som skal behandles velger styret å gi en henvisning og kort orientering om Lov om eierseksjoner som styrer bl.a. vedlikeholds problematikk, og at hvert tun må etablere en sameieorganisasjon.  Dette legges ved møtereferatet fra generalforsamlinga – på hjemmesida.

Liv orienterte om skadesak på tun 4 (Brøsetvegen) Skade på bad i 2. etg har årsak i lekkasje v/takhatt. Det er bare følgeskaden som dekkes av forsikringa.  Noe må gjøres med taket - vedlikehold er en sameiesak. Tilbake i tid ble det i Alleforeningen orientert om svakheter med tetting mot takhatter og murpiper på takene i alle tun. Styret innhentet da pristilbud og tunene ble oppfordret til å gjøre noe med saken for å unngå framtidig skade og lekkasjer.  Da dette er en sak for hvert tun er det ikke kjent i Alleforeningen hva som ble gjort rundt omkring.

Geir fortalte om en tilsvarende takhatt-sak i tun 5. Den ble dyrere enn nødvendig, kostnader til reparasjon og egenandel ble fordelt på alle seksjonseierne.

Styret oppfordrer tunene til deling av erfaringer for hvordan vedlikehold organiseres på de ulike tun.

Kate sender Ivan et eksempel på dugnadsoppslag. NB! Må merke hva som kan kastes i containerne – ikke spesialavfall.Har mottatt flere henvendelser fra tun 4 knyttet til manglende sameieorganisering og skadesak.  Det synes som en organisering vil komme på plass ganske snart.